Interview Stijn - Adviseur Dakwerken

Stijn Vervoort is Adviseur Dakwerken bij Roozenburg Dakwerken.

Ik ben het eerste contact voor nieuwe klanten en probeer hun wensen zo goed mogelijk in kaart te brengen. Voor ons is elke klus z’n eigen project en door het vooraf te bezoeken weten we precies wat ons te wachten staat.

Roozenburg Dakwerken voert dakherstellingen uit, renoveert hellende daken en platte daken, plaatst moderne of klassieke dakkapellen of neemt de gevelrenovatie aan. Voor elke klus kan een keuze uit een keur aan materialen worden gemaakt van verschillende kwaliteit en uit diverse prijsklassen.

Om de wensen van de klant zoveel mogelijk duidelijk te begrijpen, nemen we alle tijd voor dat eerste telefoongesprek. In dat gesprek gaan we namelijk een flinke lijst met vragen af.
Het maakt niet uit of de klant zelf de klus als groot of klein beschouwd: voor ons is elke klus een eigen project dat we zo goed mogelijk willen afronden en waarbij de tevredenheid van de klant voorop staat. Dat eerste gesprek geeft dus een goede, eerste indruk van de wensen van de klant en van de situatie ter plaatse.
Als het goede gevoel wederzijds is, volgen we dat telefoongesprek op met een bezoek ter plaatse. Wij werken door heel de provincie Antwerpen en klanten kunnen dat gesprek zelf online inplannen. Daarvoor hebben we een speciale tool op de website.
Ze kunnen kiezen voor een moment dat het best voor hen schikt, zelfs als dat in de vooravond of tijdens het weekend valt. Daar maken wij geen probleem van.

Goed beeld van de situatie

Een bezoek ter plaatse is voor Roozenburg Dakwerken essentieel om het werk in te schatten en de klant uiteindelijk volledig en correct te informeren.

Elke klus is anders en dat is de reden dat we het telkens weer als een eigen project beschouwen. Vandaar dat ik het ter plekke kom opmeten en bekijk hoe de situatie is. Is het hout nog van goede kwaliteit en wat zijn de consequenties wanneer we bepaalde isolatiematerialen of dakbedekkingsmaterialen willen gebruiken?
Het duurste materiaal hoeft niet altijd het beste te zijn en de beste oplossing hoeft niet per definitie duur te zijn.
Kijk alleen al wat je met isolatie gedaan kan krijgen. Ons streven is dat klanten een eerlijke prijs betalen voor de hoogst mogelijke kwaliteit. Dat kan ook betekenen dat we een andere dakkapel adviseren dan de klant aanvankelijk voor ogen had.
Klanten hebben vaak een goed idee en wij adviseren altijd wat de laatste technische ontwikkelingen of innovaties zijn. Op de langere termijn kan het effect of resultaat dan heel anders zijn. Een dakraam brengt licht in een zolderkamer maar een dakkapel kan een ruimte groter maken waardoor deze een hele nieuwe dimensie krijgt.
Tijdens ons bezoek kunnen we dus ook mogelijke alternatieven of andere opties bespreken. Klanten ontvangen daarna een indicatie van wat de werkzaamheden zullen omvatten en welke kosten daar aan hangen. Als ook dit hen tevreden stelt, gaan we met onze leveranciers en planning aan de slag en maken we een uiteindelijke offerte klaar die we dan op locatie komen toelichten.

Korte lijnen

Bij het gesprek ter plaatse schuift ook de projectleider aan.

Die zal tijdens de uitvoering de verantwoordelijkheid dragen en een belangrijk aanspreekpunt zijn voor de klant. Ikzelf blijf dan nauw contact met de projectleider houden zodat ik precies weet hoe alles verloopt. Zodra het project klaar is en het vervangen of gerenoveerde dak, de nieuwe dakkapel of de gerenoveerde gevel aan de klant wordt overgedragen, ben ik er weer bij om er zeker van te zijn dat aan alle wensen van de klant is voldaan.

Processen verlopen vrijwel altijd voorspoedig en volgens plan.

Ik heb inmiddels heel wat jaren ervaring en heb in het verleden ook de uitvoering gedaan. Daarom weet ik waar eventuele knelpunten kunnen zitten of welke problemen we mogelijk moeten opvangen. We hebben collega’s die continue de relatie met onze leveranciers onderhouden.
Daarnaast zit ik regelmatig met de diverse vertegenwoordigers van onze leveranciers samen om te weten welke innovaties zij in hun assortiment hebben opgenomen.
Bij Roozenburg Dakwerken hebben we een duidelijke regel: bij twijfel stellen we iets eerst vast voordat we verder gaan. Voor ons is elk dossier z’n eigen project dat we zo goed en zorgvuldig mogelijk willen afronden.

Contact

Boek een terugbelverzoek met één van onze adviseurs.

Terugbelverzoek boeken.

No items found.

Wij maken gebruik van cookies

We maken gebruik van cookies om gegevens m.b.t. de prestaties en het gebruik van deze website te verzamelen & analyseren, om sociale netwerkfunctionaliteiten aan te bieden en onze content & advertenties te verbeteren en personaliseren. Bekijk onze privacy policy voor meer informatie.